Bol raz jeden cirkus...

25.01.2016 20:48

Každá rozprávka sa začína slovami: "Kde bolo, tam bolo..." A inak to nie je ani v rozprávkovom príbehu, ktorý sme spoločnými silami vymysleli na hodine čítania a výtvarnej výchovy. Našou snahou bolo vytvoriť veršovanú rozprávku, v ktorej by účinkovali všetky zvieracie bábky, ktoré sme si vytvorili na výtvarnej výchove. A keďže ich je presne 20, nebolo to až také ľahké. Našťastie, do našej triedy chodia samé šikulky, takže sme sa s tým dokázali celkom dobre popasovať. Posúďte sami:

BOL RAZ JEDEN CIRKUS...

Kde bolo, tam bolo, bol raz jeden cirkus, v ktorom žil smutný klaun. Nič ho nedokázalo rozveseliť, lebo v tom obrovskom cirkuse žil úplne sám.

1. Jedného dňa však začul klopkanie kopýt. To sa pred cirkusom objavila zebra a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som krásna zebra, trčia mi však rebrá. Môžem bývať s tebou?" A z cirkusu sa ozvalo:"Vojdi smelo, bude veselo."

2. Onedlho k cirkusu prišla líška  a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som líška, volajú ma Ryška. Môžem bývať s tebou?" Z cirkusu sa však ozvalo: "Choď po ceste ešte kus, nie si súca pre cirkus."

3. Po čase pred cirkus priletel papagáj a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Som farebný papagáj, hlad mám veľký, jesť mi daj! Môžem bývať s tebou?" A z cirkusu sa ozvalo:"Vojdi smelo, bude veselo."

4. O pár dní k cirkusu priskackala žabka a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som žabka zelená, mám rozbité kolená. Môžem bývať s tebou?" Z cirkusu sa však ozvalo: "Choď po ceste ešte kus, nie si súca pre cirkus."

5. Podvečer sa pri cirkuse zjavil slon a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som veľký slon, dupem ako hrom. Môžem bývať s tebou?" A z cirkusu sa ozvalo:"Vojdi smelo, bude veselo."

6. Neprešlo veľa času a pri cirkuse sa zjavila koza. Pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som tetka koza, volajú ma Róza. Môžem bývať s tebou?" Z cirkusu sa však ozvalo: "Choď po ceste ešte kus, nie si súca pre cirkus."

7. Onedlho k cirkusu prišiel lev a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som strašný lev, robím veľký rev. Môžem bývať s tebou?" A z cirkusu sa ozvalo:"Vojdi smelo, bude veselo."

8. Po čase pred cirkus priskackala veverička a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som drobná veverička, mám červené obe líčka. Môžem bývať s tebou?" Z cirkusu sa však ozvalo: "Choď po ceste ešte kus, nie si súca pre cirkus."

9. O pár dní sa pred cirkusom objavil tiger a pýta sa:"Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som tiger fľakatý, občas bývam strapatý. Môžem bývať s tebou?" A z cirkusu sa ozvalo:"Vojdi smelo, bude veselo."

10. Ráno pred cirkus pricupkala myška a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som myška šedá, nikto mi nič nedá. Môžem bývať s tebou?" Z cirkusu sa však ozvalo: "Choď po ceste ešte kus, nie si súca pre cirkus."

11. Popoludní sa pred cirkusom objavila opica a pýta sa:"Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Som opica pažravá, banány jem od rána. Môžem bývať s tebou?" A z cirkusu sa ozvalo:"Vojdi smelo, bude veselo."

12. Neprešlo veľa času a pri cirkuse sa zjavila ovečka. Pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som biela ovečka, dám ti dobrého mliečka. Môžem bývať s tebou?" Z cirkusu sa však ozvalo: "Choď po ceste ešte kus, nie si súca pre cirkus."

13. Onedlho k cirkusu prišla žirafa a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Som žirafa z Afriky, s kartami robím triky. Môžem bývať s tebou?" A z cirkusu sa ozvalo:"Vojdi smelo, bude veselo."

14. Po čase priletel pred cirkus kohút a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som malý kohútik, hlas mám silný ako nik! Môžem bývať s tebou?" Z cirkusu sa však ozvalo: "Choď po ceste ešte kus, nie si súci pre cirkus."

15. O pár dní k cirkusu pricupkal zajac a pýta sa:"Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som sivý zajac, skáčem ako pajác. Môžem bývať s tebou?" A z cirkusu sa ozvalo:"Vojdi smelo, bude veselo."

16. Večer sa pred cirkusom objavilo prasiatko a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som prasa maličké, ružovučké, tučnučké. Môžem bývať s tebou?" Z cirkusu sa však ozvalo: "Choď po ceste ešte kus, nie si súce pre cirkus."

17. Neprešlo veľa času a k cirkusu pribehol pes. Pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som smelý pes, strážim celý les. Môžem bývať s tebou?" A z cirkusu sa ozvalo:"Vojdi smelo, bude veselo."

18. O dva dni sa pred cirkusom zjavil vlk a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Som chlpatý vĺčik a mám sivý bôčik. Môžem bývať s tebou?" Z cirkusu sa však ozvalo: "Choď po ceste ešte kus, nie si súci pre cirkus."

19. Onedlho k cirkusu prišiel medveď a pýta sa: "Cirkus,cirkus, kto v tebe býva?" A z cirkusu sa ozvalo: "Ja, smutný klaun, žijem tu už dlho sám. A ty si kto?" "Ja som medveď ťarbavý, maškrtenie ma baví. Môžem bývať s tebou?" A z cirkusu sa ozvalo:"Vojdi smelo, bude veselo."

A naozaj bolo. Od tých čias zvieratká v cirkuse poriadali každý deň vystúpenia, ktoré boli plné smiechu a zábavy. A zo smutného klauna sa stal klaun veselý.

 

—————

Späť