Matematický klokan

22.03.2016 13:18

Hoci matematika nepatrí u mnohých detí práve k najobľúbenejším predmetom, v našej triede je to naopak. Veď ako inak sa dá vysvetliť to, že viac ako polovica žiakov si v pondelok, 21.marca 2016, dobrovoľne otestovala svoje vedomosti v súťaži Matematický klokan. 

Do tejto medzinárodnej súťaže sa minulý rok zapojilo viac ako 6 miliónov žiakov zo 61 krajín. Žiakov, ktorí sa neboja výziev a radi si vyskúšajú aj netradičné matematické úlohy, s ktorými sa v pracovných zošitoch z matematiky bežne nestretávajú. Som veľmi rada, že tento školský rok sa k nim pripojilo aj 10 žiakov z našej triedy. Počas 45 minút riešili 12 úloh rôznej náročnosti. Svoje odpovede vyberali z piatich ponúkaným možností, pričom len jedna bola správna. Verím, že motiváciou zapojiť sa do tejto súťaže neboli len hodnotné ceny, ale i zvedavosť, či snaha prekonať samého seba. 

A čo hovoria na priebeh súťaže samotní prváci?

  • "Nebolo to nič strašné. Trochu viac sme museli rozmýšľať nad úlohou so šachovnicou, ale inak to bolo celkom ľahké."(Sárka, Veronika)
  • "Mňa to veľmi bavilo a tiež sa mi to nezdalo ťažké." (Karolínka)
  • "Ja sa prihlásim aj na ďalší rok." (Aďko)
  • "Pre mňa boli trochu ťažké úlohy s bodkami na dáždnikoch. To som vynechal." (Martin)
  • "Mne sa nezdalo ťažké nič!" (Natálka)
  • "Ja som nevedel úlohu s lienkami, ale potom som na to prišiel."(Samko)

Verím, že tieto odpovede motivujú tých, ktorí boli tento rok nerozhodní, prípadne mali z tejto súťaže obavy :o).

A tu sú už naši úspešní riešitelia:

—————

Späť