Tento deň vyhlásila Dr. Blanche Woolls, prezidentka Medzinárodnej asociácie školského knihovníctva (IASL) a pripomína sa od roku 1999. Je oslavou školských knižníc, ich významu a prínosu pri vzdelávaní detí. Hlavnou myšlienkou je podpora vzťahu žiakov ku knihám, školskej knižnici, čítaniu a poznávaniu a získanie si väčšieho počtu milovníkov literatúry.
Tému tohtoročného dňa "Hľadáme, aby sme spoznali..." sme sa pokúsili naplniť prostredníctvom dotazníka, ktorý nám pomohli vyplniť naši rodičia. Keďže sme len prváci, veľmi ťažko by sa nám v domácej knižnici hľadala najmenšia/najväčšia, najtenšia/najhrubšia, najstaršia/najnovšia kniha. Bez znalosti čítania by sme si totiž ani výsledky nášho hľadania nemohli poznačiť. Verím však, že každý prváčik svojim rodičom usilovne pomáhal pri hľadaní a v dôsledku toho sa aj veľmi podrobne oboznámil s tým, aké knihy sa nachádzajú v ich domácom knižnom fonde. Ďakujeme týmto všetkým rodičom, ktorí obetovali svoj voľný čas a zapojili sa s nami do tohto hľadania.
A ktoré knihy sa stali "víťazmi" v rámci našej triedy?
1. NAJMENŠIA KNIHA:
Autor |
Názov knihy |
Rozmery |
ANDREJ SLÁDKOVIČ |
MARÍNA |
7,5x7,1x1cm |
2. NAJVÄČŠIA KNIHA:
Autor |
Názov knihy |
Rozmery |
KOLEKTÍV AUTOROV |
ARS SACRA |
45x31x9cm |
3. NAJTENŠIA KNIHA:
Autor |
Názov knihy |
Počet strán |
DANIEL HEVIER |
SRDIEČKO MOJE |
11 strán |
4. NAJHRUBŠIA KNIHA:
Autor |
Názov knihy |
Počet strán |
|
SVÄTÉ PÍSMO |
2623 strán |
5. NAJNOVŠIA KNIHA
Autor |
Názov knihy |
Rok vydania |
JOHN GRISHAM |
TAJOMSTVO GRAY MOUNTAIN |
2015 |
JANA ŠRÁMKOVÁ |
ROZPRÁVKY ŠTRBAVEJ OPIČKY |
2015 |
JAMES ALLEN |
AKO ČLOVEK ZMÝŠĽA |
2015 |
6. NAJSTARŠIA KNIHA
Autor |
Názov knihy |
Rok vydania |
MANUEL RASCHKE |
DEUTSCHE MÄNNER |
1869 |
Na túto aktivitu sme nadviazali rozprávaním o svojej obľúbenej knihe, ktorú sme si mali priniesť. S kamarátmi sme sa podelili o to, prečo sme si vybrali práve túto knižku, čo sa nám na nej páči, kto nám ju daroval (kúpil), o čom je, či aké obrázky sa v nej ukrývajú...
Následne sme sa zahrali na ilustrátorov, ktorí knižky dopĺňajú ilustráciami. Nebola to ľahká úloha, lebo častokrát si deti vyberajú knihy práve podľa obrázkov. Vyskúšali sme si, aké je to navrhnúť a nakresliť obal detskej knihy. Museli sme si dávať pozor na to, aby bol dostatočne farebný a svojou nápaditosťou upútal každého na prvý pohľad. A takto sa nám darilo:
Verím, že hoci v tento deň neprebiehalo vyučovanie v takej podobe, ako sme zvyknutí, naučili sme sa mnoho iných užitočných vecí. Určite ich v plnej miere využijeme vtedy, keď budeme poznať všetky písmenká.
—————